Mogwase - Thabazimbi

Dinsdag 15 april 

 


We willen wat inkopen doen, dat is er nog altijd niet van gekomen. In Mogwase is er een winkelcentrum. We gaan daar naar de supermarkt. 

We zijn hier de enige blanken en worden wel wat aangestaard. Het is eigenlijk een gezellig winkelcentrum en we wandelen er nog wat rond. Bij een winkel hangt er reclame voor lotto. We willen ééntje kopen en ik neem een formulier om in te vullen. We bekijken het formulier, we weten niet of het hetzelde werkt als bij ons. De vrouw aan de kassa heeft ons in het oog en roept naar me : “You must just shout : help me!” en ik dus tegen haar : “help me!” Ze legt het ons uit en we kopen een quick pick voor R 40 (€ 3) voor een volledig formulier! Heel goedkoop dus, nu hopen dat we winnen! 

Nog wat verder slenteren en langs een apotheek want ik heb een paar grote insectenbeten. Daarna vertrekken we richting Marakele. In Thabazimbi gaan we tanken en zoeken naar een CNA shop. Daar kopen we een map en een Rhinose voor op de auto. 

Nu tijd om iets te drinken. We stoppen bij Khaya Kwa. We hebben een heel mooi uitzicht en vanop het terras zien we giraffen en warthogs lopen! Echt heel mooi hier. 

We bestellen dan maar een klein hapje en genieten verder van het uitzicht. We hebben geboekt bij Marula Cottage, dicht bij het Marakele NP. 

Daar aangekomen krijgen we een mooie kamer. Het is een hele mooie lodge met een fantastisch uitzicht op Marakele NP en de bergen. Adembenemend. We blijven lang in de tuin zitten om te genieten. 

We zien verschillende vogels en eekhoorntjes in de bomen. 

S’avonds nog wat eten en dan vroeg bed in.

Geen opmerkingen: